Deutschland im Herbst

Rainer Werner Fassbinder. Jag antar att det inte säger våra (7?) läsare någonting speciellt. Han är Tysk så mycket vet jag, han har väckt mitt film intresse till liv igen efter en något dyster höst då jag sjunkit mer och mer in i kommersiella amerikanska skit serier istället. Heroes säsong 3 är för övrigt bara skräp på alla sätt och vis. Manusförfattarna är livrädda för att folk ska tröttna på skiten så dom ser till att allas favoritkaraktärer överlever och får ungefär lika mycket tid i rutan. Vilket resulterar i att storyn rör sig framåt i samma tempo som en väldigt långsam sengångare.

Rainer Werner Fassbinder var det ja. Just det. Han känns onekligen väldigt intressant. Har nästan beställt hans Epos Berin Alexanderplatz men jag bävar över längden på 935 minuter....

Såg på Control igår och den handlade inte om Joy Division som jag trodde att den skulle. Fokus låg enbart på unge herr Curtis och hans liv. Den var överraskande bra. Regissören i fråga måste ha haft Ken Loach som film idol då det fanns lite sådan influenser i miljö och kamera teknik. Fokusen ligger helt och hållet på Ian och hans mentala kamp med sig själv vilket kanske inte intresserar alla. Tyckte dock att det var väldigt väldig bra gjort hela fimen faktiskt.

Imorgon börjar skolan igen vilket är sämst rent ut sagt har ingen lust alls vill bara sitta hemma och göra ingenting hellre. Det ger en härlig känsla av meningslöshet som sprider sig likt en löpeld igenom kroppen. Meningslöshets narkomani ska jag titulera min nya filosofi. Tänker köra lite Peter Singer stuk utöver det hela för att se vad som händer.

Ha det väl kamrater och vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0