Joy Division på riktigt

Höstlov måste va hösten självklara ljuspunkt. Då slipper man allt meningslöst som skola, skolmat och filosofi.
Lovet är en underbar tidpunkt att lyssna på lite god musik se en trevlig film eller kolla lite fotboll. Gå ut och se den något avskalade naturen i Sjonhem är mindre intressant än Klaséns navelludd.
På tal om fotboll så sa en av Manchester Uniteds bästa spelare igenom tiderna George Best en helt fantastisk liten sak.
" Mycket av pengarna spenderar jag på sprit, brudar och bilar resten slösade jag bort" Så svarade han på en fråga om vart alla hans pengar tagit vägen. Han dog förövrigt av alkolism i en alldeles för tidig död. Sen var han från Nordirland också vet ej om hanvar katolik eller protestant dock.
Den gode Best var kanske inte allt för mogen i sitt beteende utanför planen men på planen var det tydligen raka motsatsen. Geni på en plats dåre på en annan det gäller väl för de flesta antar jag. Ingen är perfekt förutom Thorsten Flink.

Vad pratade jag om innan hoppas inte det var den banala vardagen på den gotländska landsbygden. Ibland är den lika rolig som Klick på Aftonbladet. Om man känner sig lite små grinig så är det bara att gå in på Klick så blir du riktigt förbannad resten av dagen och glömmer dina tidigare bryderier. Om man går in och läser där så måste man vara 1 Lättare psykiskt störd ( Jag), 2 väldigt ointresserad av precis allting som kräver att man aktivera båda hjärnhalvorna.

Såg att dom ska visa filmen "Control" på Canal+. Den handlar om Ian Curtis som var frontfigur i bandet Joy Division. har inte sett den men har av Max Hammarstedt hör att den är ganska dålig. Hur fan lyckas man göra en dålig film om ett av de bästa banden någonsin? Samtidigt så kanske Max analys är felaktig då han helt fräckt framhäver Joy Divisions första Skiva "Unkown Pleasures" som deras bästa skiva. Jag anser skiva nummer två "Closer " vara tämligen överlägsen på alla sätt och vis. Men det tar samtidigt inte glorian av "Unknown Pleasures " på något viss.
Vi kan fortfarande samsas om att Stalker är världens bästa film hoppas jag?

Imorgon så väntar Onsdag, vet inte vad jag ska göra men borde verkligen ta mig i kragen och plugga mattematik helst i mer än en timme men känner jag ig själv rätt så blir det en ganska kort timme. Manchester United-Celtic ikväll det blir fint! Om nu inte Celtic är ouppfostrade nog att vinna. Då blir det horribelt. Den som lever får se.


Kommentarer
Postat av: Max

Closer är visserligen en grym stämningsskiva på det sätt att den verkligen förmedlar Ian Curtis känslor den sista tiden innan självmordet, dock så saknar den inspelningskvalitén som Unknown Pleasures hade, och den förmedlar lite för mycket död i min mening, det måste ju finnas en gnista till hopp någonstans också.



Control var definitivt en besvikelse då den blev långtråkig ganska snabbt, dock så var den väldigt snyggt gjord, märktes att regissören är fotograf.



Det är så jobbigt att säga att saker är "världens bästa" då man ju omöjligt kan fastställa att det inte finns en bättre film om man inte sett alla. Men den är jävligt bra, ska se den igen snart.

2008-10-24 @ 17:06:46
URL: http://happyfarm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0