No Mr Bond i expect you to die!

Återigen gryr dagen vid din bleka skuldra 
Genom frostigt glas syns solen som en huldra.
Ditt hår det flyter över hela kudden.
Om du var vaken skulle jag ge dig,allt det där jag aldrig ger dig.
men du jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag.

Som vanligt börjar jag alla dagar jag ska arbeta med att lyssnsa på den svenska
klassikern "Jag ger dig min morgon" Framförd av Fred Åkerstörm.
Det är något oerhört lugnande över själva melodin,den säger på något sätt att dagen
helt enkelt kommer bli ganska så bra när allt kommer omkring.

Från en svensk klassiker till en annan nämligen Midsommar!
Midsommar måste ju vara vara svenskarnasfavorit "Högtid".
Såg på nyhterna igår att över en Miljon! Svenskar besökte Systembolaget igår.
Det är ju en väldigt imponerande siffra måste jag säga.
Inslaget innehöll också såklart någon från nykterhets förbundet som fördömde
hela spektaklet och krävde promillehaltför cycklister.
Att vara med i ett nykterhets förbund måste verkligen vara att kämpa i uppförsbacke.

Vi på bloggen (Fortfande jag och Edvard enbart, intresset för att bli skribent har varit
lika svalt som det var för Ockelbo innnan Prins Daniel kom in i våra liv).
Vi på bloggen kommer såklart inte att fira midsommar, vi är ju på alla sätt
övertyad kristna båda två, jag ser det som om vi har Mormonernas livsstil
och "Livets ords" tro, det bästa av två världar helt enkelt,
vi får ha hur många fruar vi vill.
(jag kanske borde se till att hitta EN flicka först, annars är man en usel mormon)
Edvard ligger ju klart bättre till här, förutom fruarna så får man hänga med Carola.
Hur "fränt" som helst helt enkelt.
För oss kristna är midsommar helt enkelt en rakt igenom hednisk högtid,
vi köper inte riktigt Kyrkans versionom att det också skulle vara
Johannes Döparens födelsedag.

En annledning till att vi inte ska fira kan ju också vara att vi arbetar,
men det verkar kanske mindre troligt.
Blev väldigt förvånad när jag igår noterade att jag hade hela fyra! i
indjudningar att väljamellan på Midsommar.
Nu slapp jag ju göra tre människor besvikna utan fick göra 4 stycken det istället,
ett obekvämt val slapp jag dock. Även om ett alternativ kanske låg mer
NÄRa till hands.
Hur som helst så tillbringas nästa hela dagen på arbetet både idag och imorgon,
det är i och för sig bara bra eftersom pengar är "kul" att ha.
Men visst fan kommer man sakna att bli packad, käka sil och kräkas i den svenska
sommarnatten, så svenskt det kan bli alltså.
Sverige Demokraterma måste ju älska Midsommar på tal om ingenting.

Läste igenom några tidnigar imorse och sprang på den hör artikeln.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/30-ar-for-fransk-kannibal-1.1128144
En fachinerande besluts procces det där, hur kommer det sig att man väljer att äta upp
ena lungan först?
Jag själv tycker nog att det verkar vara ett ondöigt komplicerat första val.
Nog om det.

Nu ska jag bege mig till frukosten och äta en 2 dagar för gamal A-fil, fantastiskt är ordet.
Nu ska jag kolla om Mamma har "Wonderul Tonight" på sin Clapton CD, om så är fallet
så ska den med till bilen sen, När jag åker hem kan jag lyssna på den och låtsas
att jag tycker det är karaktärsbyggande att jobba när ens vänner festar. Att det är
någon slags ofrivillig mognads procces som jag trots allt välkomnar.
Låtsas var ordet. Testa att "Googla" det.

/

The Kid

Kommentarer
Postat av: elin

Ordvitsen noterad!

2010-06-28 @ 00:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0