The second re-return.

Okej då har Jag och Edvard tagit ett väldig ogenomtänkt beslut i att "öppna" bloggen igen. Kan säga att det till stor del beror på att att bloggens största (och enda) supporter André Bryntesson har propagerat för det, så André, here we go again...

Okej vi på "puresauna teamet", hur fantastiskt är det inte att jag och Edvard kan titulera oss som ett team?? "team" låter så jävla proffsigt som att vi körde F1 eller deltog i något annat "team" av stor betydelse, från och med nu så kallar vi oss för "puresauna teamet".

Bloggens livslängd kommer såklart vara för evigt men primärt över sommaren, dock så ska det sägas att "Puresauna teamet" söker efter nya skribenter som ska kunna bidra till en högre aktivitets grad.
Man ska matcha följande beskrivning.
Självutnämnd profet (lite av ett måste), allmänbildad som fan, en mix av seriös/oseriös som är svår att definiera. Ett intresse för musik, film eller idrott är ett +. Samt att man är en kille.

Ja jag vet att det sista kan låta väldigt sexistiskt från en kille som redan bestämt sig för att rösta på Vänsterpartiet (i stor brist på annat), men det är ju bara så att kvinnor helt enkelt skriver sämre, stopp! tänk inte ens "Astrid Lindgren" var ju tjej. Det är verkligen inte "Astrid" som vi söker till den här bloggen, det är dessutom bloggens officiella ståndpunkt att slutet på "Bröderna Lejonhjärta" är både krystat och överdrivet. Nej tack till Astrid med andra ord.
Och ni som hänger med i "nyhetvärlden" kanske säger att Herta Muller vann nobelpriset senast i litteratur hon är ju kvinna. Vi utmanar våra läsare att från huvudet kunna citera henne, det kommer ni inte klarar eftersom INGEN har läst henne.
Nog om kvinnliga författare.
Det är dessutom bloggens officiella åsikt att nobelpriset är borgeligt samt att tex en "fredspristagare" ("" tecknen beror på de genom åren skandalösa utnämningarna).
Att en fredspristagare kan ta emot pengar+ära i ett namn på en människa som uppfann dynamit och därav grunden till en massa sprängämnen. Det är på något sätt en dubbelmoral, fast det är svårt att precisera varför.
Nog om nobelpriset nu, förutom Jean paul sartre som ska behandlas någon annan gång. känns som om jag är väldigt OFF Topic just nu.

Det kommer dyka upp lite nyheter på bloggen såklart, jag kommer att bjuda på några filmrecensioner, Edvard kommer att bjuda på lite enkla recept och dylikt, (detta vet han inte om dock).
Jag kommer bidra med eventuellt 1-3 inlägg i veckan, Edvard likaså. Och de nya skribenterna (vi kommer "headhunta" alternativt att någon uttrycker intresse).

Vill avsluta med en liten hyllning till Simon Klasén, min ja, bästa vän på jorden helt enkelt, vill att alla loggar in på sin Spotify och skriver "Lit de parade " i sökrutan. Även om ni inte gillar Lundell så kan ni ge låten 1 minut , då min hyllning till Simon måste vara tydlig.
Nu tackar jag för mig för den här gången, återkommer eventuellt imorgon med ett inlägg då jag är ledig då.
Ha som vanligt stort överssende med diverse stavfel osv, rättstavningsprogram är helt enkelt inte proletärt nog för en blogg som Edvard döpt till Syndikalisterna en gång i tiden.

over and out.
Björn "The Kid" Benzler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0