Helg

Det var skönt att helgen kom så pass fort som den gjorde. Jag var ledig både måndag och onsdag men var lika matt som efter en full vecka. Jag antar att det har med höstens mörker att göra. Igår välsignades dagen med en trevlig frukostfika i caffis på svenskan som Maggan hade ordnat. På kemin lärde jag mig marginellt mycket men på internationella var det tvärtom. Sammansättningen av gruppen är som gjord för analysering och debattering av olika ämnen vilket är mycket mer givande och framförallt roligare än en lärares pläderande inför döva öron. Efter lektionen gick jag, Gos, Anton ackompanjerade av Ville till dessan och åt.

 

Efter idrottslektionen som bestod av handboll och kort intensiv fys så åkte jag, Markus och Johan för att spela Squash! Det var det roligaste jag spelat inom racketväg på väldigt länge, det var intensivt och förbannat kul. I början var det svårt att få igång något spel men allteftersom vi blev varma i kläderna gick det bättre och bättre. Till nästa gång ska vi dock lära oss reglerna rätt så att det blir ännu roligare. Bastun efter squash passet var högst nödvändigt och en skön känsla av trötthet sköljde över mig när vi var klara. Johan åkte hem, jag och Markus åkte till tigris och åt kebabrulle. När jag kom hem åkte jag och badade bastu igen vilket var högst nödvändigt.

 

Idag vaknade jag förvånansvärt trött. Jag tror inte jag orkar göra något idag faktiskt. Glädjande att Arsenal vann mot Man United. Av det jag såg var det en riktigt spännande match med snygga mål. Björn vi kan fira segern nu i dagarna kanske?

 

 


Kommentarer
Postat av: Nandi

Hur står sig Tigris rullar i förhållande till Lars Panchos?

2008-11-08 @ 23:10:53
Postat av: Ervald

Roligt, jag satt och tänkte på det när vi åt. Rullen var riktigt god men den nådde inte hela vägen till Panchos klass. Jag kan inte förklara exakt vad det är som gör skillnaden men helhetssmaken av Panchos rullar är fantastiskt. :)

2008-11-09 @ 09:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0