Under the Vatten

Dagens stora prövning var onekligen idrottslektionen. Benjamin McVeigh aka "The Scottish syndrome" höll i en gastkramande idrottslektion som realiserade en pojkdröm som jag inte känt till, för mig, nämligen UV-Rugby (Undervattensrugby för er som inte hänger med i förkortnigs samhället btw) ( bttw= By the way.)

Det första som hände var att "The Scottish syndrome" gav oss mössor som vi skulle placera på våra kranier. Hjälmarna ( mössorna) så ut som motorcykel mössor från "Indian Jones" filmer. Jag funderade en stund på om inte Alexander kunde vara en ond Nazist som jagade mig på en motorcykel medans jag som Indy kunde rida ifrån Alex på en häst eftersom i Indiana Jones filmer så kan motorcyklar inte vinna emot hästar alltså så går bara en motorcykel typ 50 kmt ( kilometer i timmen). Det var därför som man antagligen inte behövde bättre hjälmar än mössor. (detta förklarar fock inte ridhjälmarnas existens som fortsatt är ett mysterium för puresauna red. ( redaktionen).

På tal om Nazismen så sa "The Scottish syndrome" också att UV-Rugby uppkom i Tyskland. Jag har av tradition alltid varit ganska misstänksam emot Tyskland dels för andra världskriget och Hitler och allt det där otrevliga, samt det faktum att Bass-Hunter har nåt stora framgångar där. Det är bara äckligt. Undrar om Carola hade varit en hit i Vatikanstaten. Det hade hon garanterat varit med tanke på att hon skulle vara i princip ensam kvinna där. Med ett helt gäng kristus älskande sexuellt understimulerande katolska präster i 45 års åldern. Kan förstå varför hon inte har Rom med i sin "världsturne" i norrland.

Tillbaka till gympa lektionen "The Scottish syndrome" dirigerade lektionen mästerligt och det var väldigt roligt att brottas undervattnet om en liten plastboll. Samtidigt som måste det påpekas att simkunskaperna i klassen var förvånansvärt låga. Jag gillade lektionen mycket och efteråt så intogs en snabb måltid på en icke namngiven Hambergerrestaurang i Visby (dock ej McDonald’s).

Efter det så var det skolan som hägrade för mig Alex och "The Scottish syndrome". Det var väldigt roligt att sitta och arbeta med projektarbete i bibblan (Biblioteket). Vi jobbade inte så mycket om man nu ska undvika lögner. Hanna var där också, hon var storsint nog att "låna" ut sin Ipod till mig. Det var snällt. Den brukade dock jag och Alex väl på bussen vilket var en trevlig omväxling från ettornas otroligt högljudda sällskapsresor.

Ikväll så hägrar lite studier samt lite kvalitets tid med min dator. Det kommer att vara barnsligt och roligt.
Sen så måste jag bara hylla spelet Zatacka lite. Ska skriva ett helt inlägg om spelets briljans lite senare idag kanske om jag orkar.. samt berätta lite om de sex ordinarie spelarna och dess färger..



Kommentarer
Postat av: Nandi "Orange" Bryntesson

Ser fram emot nästa inlägg med nästan religiös upprymdhet!

2008-10-07 @ 17:13:43
Postat av: eric

jaha?

2008-10-07 @ 17:45:58
Postat av: Johan "Rosa" Olsson

Kommer att bli en av hundra höjdare ;)

2008-10-08 @ 17:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0