The second begining of the end.

En liten Engelsman skrev en gång en bok som hette "konungens återkomst". Den boken är helt orelaterad till den kommande texten. 

Puresauna är tillbaka! Vi kommer återigen att delge våra tappra läsare nyheter som spökar i våran vardag samt våra tankar, känslor och intryck. Vi kommer även att bidra med några mindre recept etc..

Bloggandet fick ett väldigt abrupt slut för väldigt många månader sen. inspirationens bägare hade blivit lika tom som den mest uttorkade av bäckar. Men nu så har inspirationen smugit sig tillbaka samtidigt som vädret blivit ruskigare och ruskigare. Hoppas innerligt att det inte är något karaktärsdrag hos oss.

På tal om dåligt väder så spelade vi båda fotboll i helgen då det värsta vädret över Dalhem IP i mannaminne härjade över oss. Det var fruktansvärt kallt blåsigt och rengningt. Det optimala vädret för fotboll med andra ord. kan tänka mig att de cirka 7 personer i publiken inte bjöds på någon större underhållning. Det är nästan så att Camp Rock är en mer prisvärd underhållning ( även fast den är gratis, jag skulle verkligen vilja träffa personen som betalar för eländet).
Men matchen var som sagt bara nästan värre än det okända fenomenet "Camp Rock" snart i din lillasysters hjärna, mun, kläder, mat och filmsamling.

Disney har verkligen gått ner sig sugesivt under hela min barndom efter 8 års ålder. När jag var så liten eller ännu mindre egentligen typ 6 så var jag för första gången på Bio med min mamma. Vi såg på "Ringaren i Notre Dame" tecknad förstås. Jag har nog aldrig varit så skrämd som jag var då. Jag fattade inte vad puckelryggen hade gjort för fel som hjälpte den stackars oskyldiga lilla flickan. Senare så har en "vän" till mig ifrån ett land som inte är ett land berättat för mig att hon enbart straffas för att vara Zigenare. Det fattade jag inte heller. 

 

Annars så har dagen varit ganska fin för övrigt. Den var extra fin på internationella relationer, Eftersom min gamla fadersgestalt Petter gjorde ett bejublat gästspel. Han kom i perfekt tid var väl förberedd och hade en lektionsplanering som  var perfekt på minuten.

Vart Petter från tvåan tagit vägen vet jag inte men den nya Petter version 2.0 är betydligt bättre. Får väl kanske ge ris eller ros till Birgitta för det här. Beroende på situationens natur så att säga. 

 

Vi är tillbaka efter ett smärre uppehåll. Jag vet inte varför vi börjar skriva igen, antar att beror på många saker. Det är inte för att det är kul. Det är inte för att skriva okristliga texter om oväsentligheter, som björns dråpliga agentur, hans resident och för den delen inte heller hans uppsåt inom bastusekten. Det är mera av en sublim anledning som för oss hit – nämligen den gemensamma, unisona känslan av samhörighetens utanförskap. Låt oss säga som så här…

 

Bloggen kommer att vara som brev skrivna till en mycket nära vän där det inte finns någon tid för falskhet, förljugenhet eller något tomt prat.

 

This is real, this is us
We’re exactly where we’re supposed to be, now
Gonna let the light, shine on us
Now we've found, who we are
There's no way to hold it in
No more hiding who we want to be
This is us

 

 

 Vi ser fram emot en fortsättning med tillförsikt, inga större förhoppningar dock.


Kommentarer
Postat av: elin.

tjaa, vad ska man säga. underbart?

2008-10-06 @ 21:36:29
Postat av: eric

kass blogg....

2008-10-06 @ 21:49:25
Postat av: Johan (den riktiga) Olsson

Wah! :D

2008-10-06 @ 22:14:59
Postat av: Nandi

Pure har åter igen besudlats med tillägget sauna - underbart! :D



"En liten Engelsman skrev en gång en bok som hette "konungens återkomst". Den boken är helt orelaterad till den kommande texten." ASGARV! :D



...



"Bloggen kommer att vara som brev skrivna till en mycket nära vän där det inte finns någon tid för falskhet, förljugenhet eller något tomt prat.







This is real, this is us..." ASGARV! :D



Fantastiskt upplägg grabbar! Inledning och avslutning i sann puresauna-anda, som det definitivt är!

2008-10-07 @ 11:32:25
URL: http://pure.bloggagratis.se
Postat av: hhhhhhhhemligt fan

lyckan kan inte beskrivas!

2008-10-07 @ 15:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0