Troligen

Var i Barcelona en sväng nyligen. Jag åkte dit med min yngre syster för att hälsa på min äldre syster som bor där just nu. Det var en milt sagt en mycket trevlig resa som kantades av kvinnor, sol, alkohol och den spanska maträtten tapas. Det var verkligen härligt att få komma dit och lägga sig på stranden i den stekande solen för att sedan ta ett dopp i det gungande havet. För att krydda detta inlägg med lite humor kan man säga att någon verkar ha tappat ett saltkar i havet, det var ju så salt…

Mindre trevliga saker med Barcelona är tunnelbanans lufttemperatur som är lika hög som en mindre bra uppvärmd bastu. Visst kan värme vara behagligt men med ett lager kläder på kroppen, den hektiska takten i tunnelbanan och varm luft utan syre blir det hela mer eller mindre outhärdligt. Resan som helhet fortskred ändå smärtfritt och jag kom oskadd hem till ett vackert höstligt Gotland.

 

Var och såg hockey ikväll med Ander. V-R förlorade med 2-1 efter straffar (och god hjälp av domaren). Ingen är perfekt men domare borde väl ändå förstå att de inte kan ta revansch på sin ruttenhet genom den totalitära makt de åtnjuter på isen. Jag måste tillägga att alla domare inte förhåller sig i den divisionen men mer än 80 % är ändå där. Skärpning för helvete. Kvällen avslutades i bastu med kall Fanta-bryggd hos Ander, underbart.  

 

Imorgon ska jag spela fotbollsmatch. Jag ska spela i ett lag som pressen tagit ut. Jag blev smickrad över att ha blivit uttagen och jag antar att det är för att de gillar mitt leende. Jag får bland annat spela med Vladimir Kapustin.

 

God kväll..

 

 


Kommentarer
Postat av: Förorättad

Vafan, mayday, vem var hon som försåg dig med årets musikupplevelse då? Nu blir jag lite stött!

2008-10-27 @ 12:56:50
URL: http://theconleche.blogspot.com
Postat av: Upplyst

Älgarna säger att skogen är till för att vara i Älgarna säger att skogen är älgarnas paradis

och ingen får komma och ta det som älgarna har

aum aum

2008-10-27 @ 16:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0