Någon har öppnat hemligheternas kammare!!

Jag ser att min käre vän åter öppnat hemligheternas kammare (pure sauna). Faktum är att den legat i ide alldeles för länge. Jag menar, jag hade nästan glömt inloggningsuppgifterna!!

 

Topplistorna fick mig direkt att förstå varför jag gillar Björn så mycket. Nämligen hans extremt besynnerliga smak som i många fall därför blir så extremt bra (i ett försök att utrycka det diplomatiskt). För det första så är Twister är ett verkligt bra val som en av de bästa glasserna. Den har den där syrliga svalkande smaken som man inte bör beskriva just för att den är en känsla. För det andra, så är det en liten besvikelse att björn inte kommit till insikt om Rederiets storhet. Rollfigurerna är kanske de mest stereotypa svenskarna men det är också det som gör serien så speciell. Björn och jag diskuterade igår kväll att Johannes Brost (Jokers) insats i serien är minst lika storartad som Heath Ledgers (Jokerns) i Batman – The Dark Knight och då förstår ni kanske vilken otroligt hög nivå det är på skådespelet. (ironi)

 

Nog om det. Att Björn inte har med Heroes på top 3 bästa serier kan jag i dagsläget verkligen förstå. (Herman du bör inte utrycka dig för då publicerar vi "bilden" från igår som kan få ödesdigra konsekvenser för dig, ditt "liv", din ekonomi och samhällets logistik). Vad som hänt med Heroes går endast att beskriva med ett så kallat västgötaklimax. Det finns inte längre någon struktur och sekvenserna känns alldeles för impulsiva, vart tog själen i serien vägen? Ja, den dog när manusförfattarna fick för sig att en miljon per avsnitt var för lite och gick ut i strejk. Den sköna känslan jag tidigare fick, varje gång jag skulle sätta igång ett Heroesavsnitt är nu som bortblåst. Det är kafkalikt.  

 

När pure sauna ändå behandlar public service och dess bihang måste jag kort, hylla serien Dexter och alla tre säsonger som jag just sett klart. Vilket episkt avslut på serien när Dexter dansar med sin fästmö på deras bröllop och en droppe blod rinner ner från hans skadade, gipsade arm ner på hennes vita klänning. <3 För att förstå storheten med den avslutningsscenen behöver man ha sett vissa delar av serien och jag som har det, fällde en tår.

 

Nu har jullovet tagit sin början. Nu vankas julmat, gäster, vänner, glögg och en allmänt mysig stämning börjar infinna sig. Nu fattas bara snö. Snö, snö, snö. Och så självklart en djupt bedyrad bastusekt.

 


Kommentarer
Postat av: drak-anki

helt-åt-skogen-het-bild ni har bastulovers!

2008-12-20 @ 21:48:55
Postat av: Tom

Dexter <3

Er nya profilbild är vidrig <3

2008-12-21 @ 00:22:00
Postat av: Edvard

Tack =)

2008-12-21 @ 19:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0